Każdy kto myśli o prowadzeniu apteki jako własnym biznesie, powinien posiąść wiedzę teoretyczną i praktyczną przede wszystkim związaną z jej rozwojem i zarządzaniem swoim zespołem. Głownie te 2 czynniki zdecydują o przyszłym sukcesie naszej apteki.
Zarządzanie apteką powinno odbywać się w taki sposób, aby nasza firma szybko się rozwijała. Nie musimy posiadać wiedzy farmaceutycznej w zakresie większym niż podstawowe umiejętności. Tym zajmą się nasi pracownicy. Jednak wiedzę biznesową i zarządzania swoim zespołem powinniśmy mieć opanowaną do perfekcji. To, że nasi pracownicy będą znali się na chorobach i lekach jakie podać na daną przypadłość nie znaczy, że nie będziesz musiał wydawać im jasnych komunikatów i określać ich obowiązków w taki sposób, aby rozumieli co do nich mówisz i zdawali sobie sprawę, że Twoje słowa są nie prośbą tylko obowiązkiem, który MUSZĄ wykonać. Niemniej jednak „rozkazy” powinny być wydawane w sposób kulturalny, aby nie było czuć, że jest to rozkaz, a raczej bardzo wyraźna prośba.
Warto przed podjęciem decyzji o prowadzeniu apteki wybrać się na studia podyplomowe o kierunku Zarządzanie apteką, szczególnie dla osób po farmacji gdzie mają już wiedzę na temat leków i wiele innych informacji posiadają, ale nie mają wiedzy biznesowej. Te studia dają nam wtedy dopełnienie całokształtu i z powodzeniem po ich ukończeniu sobie poradzimy.
Jeśli jednak nie mamy za sobą studiów farmaceutycznych to jeśli chodzi o ten temat będziemy musieli polegać na pracownikach i tym bardziej warto wybrać się chociaż na dobry kurs biznesowy gdzie między innymi powiedzą nam jak dobrych pracowników wybrać przy procesie rekrutacji.